toukokuuta 31, 2015

Hei hei toukokuu

Eilen leivottiin raparperipiirakkaa. Vehnäjauhoja ei löytynyt sen paremmin kuin kermaviiliäkään, mutta hyvää tuli myös sämpyläjauhoilla ja parasta ennen -päiväyksen ylittäneellä jugurttirahkalla. Tänään on käyty poikalapsen uimakoulussa viimeistä kertaa tänä keväänä ja sovittu päivät tyttölapsen suku- ja kaverisynttäreille. Tyttölapsi on yritetty laittaa päiväunille, mutta kun menin laittamaan kärryjä nukkuma-asentoon, niin ne olivatkin tyhjät ja tyttölapsi seisoi keinussa kiikkumassa kovaa vauhtia. Että se niistä päiväunista varmaan sitten tästä eteenpäin. Olen yrittänyt kirjoittaa yhtä työhakemusta perjantaista lähtien, mutta ensin rekrytointijärjestelmää huollettiin pari päivää ja nyt se ei suostu tunnistamaan minua. Mietin, onko tämä maailmankaikkeuden yritys ilmoittaa minulle voimallisesti, että minun ei pitäisi edes harkitakaan kyseistä tointa, joka edustaisi osittaista paluuta entiseen. Olen aloittanut pakkaamiseen, sillä huomenna lähdetään maalle. Äitienpäivää ennen poikalapsi nyrpisti nenää ja huusi: ”Ei sinne,” mutta nyt on kuulemma yksi lempipaikoista. Silloin tupa tosin oli täynnä sukua ja poikalapsi toivoi nytkin kovasti, että sinne tulisi muitakin. Saa nähdä, miten se elämä siellä sujuu omin voimin. Selvitäänkö saunaan, mökille tai ruohonleikkuuseen? Täytyy vain muistaa asennoitua niin, että lasten kanssa kesäpuuhat ovat erilaisia.

Ei kommentteja: