tammikuuta 08, 2015

Eteenpäin elävän mieli


Hyvinvointihaasteessa piti tänään tehdä kymmenen minuutin ohjattu kehoharjoitus.  Kylläpäs tuntui mukavalta, kun ei ole pitkään aikaan tehnyt mitään vastaavaa. Selkä ja hartiat naksuivat oikein kunnolla. Olen yrittänyt jatkaa myös haasteen tehtävää, jonka mukaan pitäisi juoda päivittäin kaksi litraa vettä.  Tiukkaa kyllä tekee. Puolitoista litraa olen saanut vähintään juotua, kun olen kaatanut veden aamuisin valmiiksi. Iho ainakin kiittää, jos ei muuta.

Tänään korjattiin joulukuusi pois. Olohuoneessa on taas tilaa, ja mielikin valmiimpi katsomaan eteenpäin. Poikalapsi on asettanut odotukset pääsiäiseen, mutta itsellä siintää tähtäimessä ehkä enemmänkin tammikuun loppu. Teologian kurssia varten pitää kirjoittaa lyhyt essee, mikä ei ole ongelma. Sen sijaan pitää harkita, onko minulla aikaa ja energiaa kirjoittaa yksi lyhyehkö juhlakirja-artikkeli, jonka olen periaatteessa luvannut tehdä. Tässä suhteessa parannusta on onneksi tapahtunut. Olen oppinut kuuntelemaan itseäni ja sanomaan ei – myös perumaan jälkikäteen asioita – jos koen, että minulla ei tietyllä hetkellä ole voimavaroja johonkin. 

Nyt ainakin on rento, vaikka fyysisesti väsynyt olo. Olen nukkunut – tai nukahtanut – vähän huonosti viime öinä, mutta rentoutustehtävä toimi ja tänään alkoi taas ihana torstaikerho. Illaksi ei ole enää velvoitteita, vaan saan käpertyä kirjan viereen. Ei hassumpaa, ei hassumpaa.  

Ei kommentteja: